Yhdysvaltain presidentinvaalit: Biden vs Trump (Markku Ruotsila & Tuomo Hyttinen) | Puheenaihe 486

Yhdysvaltain presidentinvaalit: Biden vs Trump (Markku Ruotsila & Tuomo Hyttinen) | Puheenaihe 486

Puheenaihe

7 месяцев назад

31,603 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@nobody_815
@nobody_815 - 30.03.2024 04:15

Tässä Suomi-Ruotsila-Suomi -sanakirjan tiivistelmä keskustelusta:

Ruotsila sanoo: Trump on nero joka ymmärtää perustuslain syvällisesti ja tulkitsee sitä oikein ja korjaa sadan vuoden vääryyden
Tarkoittaa suomeksi: Abortit pitää kieltää ja Trump on ehdokkaista se, joka ne voi kieltää vaikka häntä itseään ai asia paljon kiinnostaisikaan

Ответить
@tuulavaisanen9931
@tuulavaisanen9931 - 30.03.2024 10:10

Hyvä keskustelu haastateltavien henkilökohtaisista mieltymyksistä huolimatta, kiitos😊

Ответить
@jarnoreu
@jarnoreu - 01.04.2024 02:03

Kova jakso

Ответить
@yoretabio4537
@yoretabio4537 - 01.04.2024 05:36

Muita ehdokkaita kuten RFK jr:a tai vihreiden Jill Steinia ei varmaan käsitelty lainkaan? Kolme muuta ehdokasta kuin Trump ja Biden vievät äänistä 10-15 %, ja voivat ratkaista vaalivoittajan.

Ответить
@anneloytonen3743
@anneloytonen3743 - 01.04.2024 15:31

Hieno äärivasemmistolaisen ja konservatiivinen keskustelu.

Ответить
@anneloytonen3743
@anneloytonen3743 - 01.04.2024 15:42

Syytteet ovat luovia. Bidenin tulevista jutuista ei puhuta . Istuu pitkän kakun, ellei saa terveyteensä perustuen lainsuojaa. Biden puti yli 30 asiakirjoja, joihin ei mitään lupaa. Poliittisia syytteitä kaikki tyynni.

Ответить
@anneloytonen3743
@anneloytonen3743 - 01.04.2024 16:10

Laittomia ylittäjiä ei palautettu. Kävivät selleissä ja vapautettiin. Harjoittivat huume- ja pedojuttuja, varkauksia. Raja voidaan sulkea USA: ssa milloin vain ja siitä on satoja päätöksiä. Vassari nyt ei ole perillä asioista.

Ответить
@anneloytonen3743
@anneloytonen3743 - 01.04.2024 16:11

Ajatella, millä tietopohjalla tää vasuritoimittaja liikkuu. Ei tiedä mitään.

Ответить
@LebowskiDudeful
@LebowskiDudeful - 02.04.2024 08:41

Onkohan tuo Ruotsila Yhdysvaltiain Johan Bäckman? Ketää ei muka ole tuomittu vallankaappausyrityksestä? Kyllä linnassa ainakin istuu moni sen takia

Ответить
@zarathura54
@zarathura54 - 02.04.2024 16:41

Miksi Ruotsilan annetaan puhua täytä puuta heinää? Minun tekisi mieli tehdä tästä reagointi video jossa kumoaisin kaikki Ruotsilan väitteet viitelähteineen. Sen verran uskomattomia valheita Ruotsalainen kertoo.

Ответить
@zarathura54
@zarathura54 - 02.04.2024 16:52

Tällä kanavalla ei ole mitään tekemistä journalismin kanssa, koska aito journalisti olisi selvittänyt etukäteen faktat, eikä olisi antanut haastateltavalle ainoastaan mahdollisuutta levittää valheellisia väitteitä. Ei ihme että ihmiset on sekaisin koska internet on tehnyt aidosta journalismista sekä totuudesta pelkän vitsin.

Ответить
@Possu81
@Possu81 - 02.04.2024 19:59

Tätä Ruotsilaa kuuntelee mielellään, mutta pystyy kerralla kuuntelemaan kerralla vain noin 30min jonka jälkeen pitää mennä sulattelemaan kun ei osaa sanoa enää, että mikä on totta ja mikä ei, koska varsinaisesti mistään ei voi olla täysin eri mieltä, mutta epäilyttää onko mistään täysin samaa mieltä. Vaikuttaa siltä, että esimerkiksi perustuslaki olisi jokin pyhä kirja ja sitä tulee tulkita kirjaimellisesti. Toisaalta bähän hölmöä kyllä lähteä miettimään, että opintolainojen mitätöinti olisi pelkästään positiivinen asia.

Ответить
@LebowskiDudeful
@LebowskiDudeful - 03.04.2024 13:14

Paljonhan se retoriikka on siellä sitä, että hyi Epsteini ja muut demokraatit. Ja republikaanit ylistävät Putleria. Putler on kuitenkin tehnyt todistettavasti kuten Epstein ja vielä nuoremmille (hakusana Alexander Litvinenko)

Ответить
@LebowskiDudeful
@LebowskiDudeful - 03.04.2024 18:35

Tämä on parhaita jaksoja koko podcästien historiassa. Aivan legendaarinen, kiitos hovimuusikko Ruotsilan

Ответить
@LebowskiDudeful
@LebowskiDudeful - 03.04.2024 18:51

Vattuhe hyvä podcästi, Ruotsila on erinomainen vieras, koska edustaapi 'Muricaa

Ответить
@amatzi3228
@amatzi3228 - 04.04.2024 15:43

mikä toi ruotsilan kaveri on? ihan puolueellinen ja faktojen kanssa vähän niin ja näin

Ответить
@Harpoika
@Harpoika - 04.04.2024 20:02

Hyttisen vastineet puolitotuuksia, jotka Ruotsila ampuu yksi toisensa jälkeen ankkoina alas. 😂

Ответить
@Ammiisa
@Ammiisa - 06.04.2024 22:29

Markku Ruotsilan historian tuntemus jenkeistä ja republikaaneista on vahvaa, mutta kyllähän hän on selkeästi puolueellinen puoluetta ja Trumpia kohtaan. En sano, että tämä olisi sinänsä väärin, koska valtaosa esimerkiksi suomalaisista toimittajista ja tutkijoista on taas toisella puolella demokraattien kelkassa, asiassa kuin asiassa. Ruotsilan Trump-fanitus on kuitenkin vähän överiä, ikään kuin ex-presidentti ei olisi koskaan sanonut tai tehnyt mitään kyseenalaista. Onhan hän ja paljonkin, mutta Trump sai aikaan myös paljon hyviä asioita. Nämä eivät sulje toisiaan pois. Ei kukaan ihminen tai presidentti toimi pelkästään hyvin tai huonosti, paitsi Pohjois-Korean ja Venäjän johtajat, jotka eivät ole saaneet aikaan mitään hyvää omille kansalaisilleen, saati sitten ulkomaille päin.

Suomalainen ja eurooppalainen media ei kyennyt käsittelemään Trumpia hänen presidenttikaudellaan neutraalisti ja se sai konservatiivisemmin ajattelevat ihmiset suhtautumaan perinteiseen mediaan epäluuloisesti, jopa vihaisesti. En allekirjoita joidenkin kommentoijien näkemystä, että Hyttinen olisi ollut tässä puolueellinen osapuoli. Minusta hän oli näistä keskustelijoista puolueettomampi, vaikka varmasti itse kannattaisi enemmän Bidenia kuin Trumpia.

Keskustelu kaiken kaikkiaan oli hyvä ja asiallinen. Kiitos tästä!

Ответить
@jarmoalastalo1875
@jarmoalastalo1875 - 08.04.2024 12:27

Ruotsila on tutkinut usan vaaleja paljon ennen trumppia ja eritoten rebublikaaneja joten tottakai hänellä hyvä tuntemus mitä siellä jenkeissä oikeesti kansa miettii. Poliittisen historian professori jolla pitkä kokemus usasta ja briteistä. Mut tottakai nyt kun Trump on yleinen vihankohde suomessakin niin häntä puolustavat puheet tuntuvat monesta oudolta kun olet lukenut iltalehdestä näitä höperöjuttuja jota on nyt jo 6tta vuotta suollettu. Se on totta et trump on usassa paljon suositumpi kuin mitä suomessa ymmärretään kun porukka yksin k ei jaksa perehtyä tähän asiaan.

Ответить
@tromedl
@tromedl - 08.04.2024 17:17

Trump on sekaisin kuin seinäkello

Ответить
@Nordic619
@Nordic619 - 09.04.2024 21:49

Ulkonäöstä, tekohymystä ja muutamasta sanasta tunnistaa samantien vassarin. Ja sitten tietysti seistään puppet sleepy joen takana jonka kautta helpompi ajaa agendaa

Ответить
@NorthernContrarian
@NorthernContrarian - 13.04.2024 22:53

YLE saa miljoonia, ja parempaa ohjelmaa saa ilmaiseksi netistä

Ответить
@kurkmalmala7056
@kurkmalmala7056 - 20.04.2024 13:04

Nuorta kollia koulutetaan. Kuunteluoppilaan rooli.

Ответить
@Userjussiman
@Userjussiman - 24.04.2024 23:19

Bidenin en usko koskaan yltävän presidentiksi. Hänhän ei pysty nousemaan koneseensa portaita, parhaimmillaan hän kompuroi ja kaatuu kahdesti, miten hän voisi jatkaa neljä vuotta tuossa kunnossa. Pisti silmään Pekka Virkki, joka kirjaesittelyn lopuksi puolusti Bideniä sillä, että häntä kuvataan jatkuvasti, ja kaikki kompastuvat joskus. Mutta tämä herra tarvitsi turvamiestä pitämään pystyssä, ja koneen portaissa kompuroi kolmesti, ja lopuksi meni polvilleen. Kun hän lähti puhujakorokkeen takaa oli kaatua, ja turvamies oli takana ottamassa kiinni, hän oli kuin eksyksissä, ja katsoi ympärilleen kuin ei tietäisi missä on. Hänen liikkumisensa oli hyvin epävarmaa, miten hän voisi jatkaa neljä vuotta noin isossa virassa, jossa kaikki huomio on hänessä. Korkea ikä on kunnioitettavaa eikä hänen syynsä, mutta eikö Amerikkalaiset löydä nuorta energistä ehdokasta, kuten oli Kennedy, hän oli Amerikan keulakuva, ja toimi vaikeassa ajassa, kolmas maailmansota oli lähempänä kuin koskaan. Valitettavasti hänelle kävi kauhea tragedia, koko Amerikka oli suruajassa.

Ответить
@hilti503
@hilti503 - 09.05.2024 20:33

Jumalauta usan väkimäärä on jotain 340 000 000 ja tuosta sakista kaksi parasta ehdokasta ovat trump ja biden. Voi jeesus mikä urpojen maa.

Ответить
@hilti503
@hilti503 - 09.05.2024 20:36

Nämä suomen toimittelijat ovat kyllä laidasta lukien vassareita kaikki. Mutta että K(a)uppalehdessäkin???

Ответить
@JussiLahtinen-m1o
@JussiLahtinen-m1o - 13.05.2024 11:32

Ruotsila kertoo mitä valtamedia ei kerro. Esimerkiksi, Ruotsila on tukenut Trumpin väitteitä vaalivilpistä vielä senkin jälkeen kun väitteet kumottiin korkeinta oikeutta myöten. Ruotsila on myös sanonut että Fox News on luotettavampi tiedonlähde kuin CNN tai New York Times (Fox joutui maksamaan melkein 800 miljoonaa koska he levittivät valheita vaaleista). Olisi kiva tietää seisooko Ruotsila vielä kommenttiensa takana.

Ответить
@teromartikainen9315
@teromartikainen9315 - 31.05.2024 16:03

Kaikki gallupit on Trumpin puolella, jos tämä mies tosiaan voittaa niin vassarit taas suutaan soittaa, kun alkaa aika oikeiston, uusi aika koittaa.

Ответить
@petteriviika2497
@petteriviika2497 - 01.06.2024 13:12

Arvostan tätä keskustelua suuresti! Suomalaiset aivopesty ylen propagandalla haukkumaan trump maanrakoon ja ylistää bideniä ilman mitään päteviä argumentteja.

Ответить
@vespuzzi
@vespuzzi - 09.06.2024 18:00

Trump varastaa laatikko tolkulla salaisia asiakirjoja ja tämän idioottiruotsilan mielestä oikeustapauksilla ei ole mitään perusteita? Mieshän on hullu!

Ответить
@Userjussiman
@Userjussiman - 07.07.2024 19:04

Amerikan demokraatit haluavat Neuvostoliiton ja Leninin opit Amerikkaan, ihmettelen vain niitä rikkaita hollyvoodin uusrikkaita, jotka nyt asuvat rautaesiripun takana, mutta omalla tontillaan. Kun he joutuvat esiripun taakse rahvaan kanssa ilman rahojaan ja oikeuksiaan he heräävät. Neuvostoliitossa ei pridekulkueita ollut.

Ответить
@Userjussiman
@Userjussiman - 07.07.2024 20:00

Suomessa media kohtelee Trumpia niin, että suomalaiset vielä uskovat ja vihaavat ja inhoovat Trumpia ilman kritiikkiä. Suomen politiikoista lähinnä Halla ahoa on mediassa kohdeltu samoin, tosin aivan viimeaikoina on tilanne rauhoittunut. Miksi Suomessa uskotaan Amerikkalaista mediaa, ja kaikki kopioidaan sellaisenaan, kuitenkin Amerikassa yli 80% ei luota tähän mediaan. Eli olemmeko hyväuskoisia, Bidenillä ja hänen pojallaan on hämäriä bisneksiä, joita joskus käsitellään oikeudessa. Silti vain Trumpin tekemisiä syynätään, miten mies on niin vihattu Suomessa, mutta miljoonat amerikassa haluavat hänet presidentiksi.

Ответить
@tuomasisosalmi9018
@tuomasisosalmi9018 - 13.07.2024 23:42

Markku on kova💪

Ответить
@JARIBUURI
@JARIBUURI - 17.07.2024 10:22

PS . MILTÄS NÄYTTÄÄ TÄNÄÄN ??? ( VRT. MARKKU RUOTSILA ) !!!

Ответить
@eskojantunen4453
@eskojantunen4453 - 20.07.2024 11:16

Tuomo Hyttinen pilkallinen tyyppi kun ei tiedä mitään.

Ответить
@Userjussiman
@Userjussiman - 22.07.2024 20:12

Bidenin kunto romahti alkuvuodesta, sen näki Erkkikin ettei herra pysty edes tätä kautta vetämään, hän on kulissi pelkästään, mutta Demokraattien puolestapuhujat ovat olleet sokeita. Ylekin teki ylimääräiset uutiset kun Bidenin ilmoitus luopumisesta ehdokkuudesta tuli. Sehän oli pelkkä ilmoitus, minkä tiedettiin tulevan.

Ответить
@tarjapitkanen4464
@tarjapitkanen4464 - 29.07.2024 23:32

Täytyy tuntea vuoden 2022 rauhantunnustelut Ukrainan ja Venäjän välillä ennenkuin on esittää lyijynraskaita mielipiteitä. Rauhanneuvotteluissa oli ensin Israelin edellinen pääministeri Bennet, joka lensi Moskovaan Putinin luo. Ukraina ei voinut suostua sodanlopettamiseen sillä heidän määrääjänsä (alunperin Ukrainaan sekaantunut USA) ei suostunut, ei vaikka rauhantunnusteluissa olivat Macron ja Scholz, Ukrainan ulkoministeri Kuleba ja Venäjän ulkoministeri Lavrov keskustelivat Ankarassa. Monia henkilöitä käytettiin mutta Nato päätti erityishuippukokouksessaan olla tukematta näitä rauhanneuvotteluja. (24.3.2022) Turkin presidentti Erdogan isännöi Ukrainan ja Venäjän rauhankongressia Istanbulissa ja aseleposopimus hyväksyttiin periaatteessa. Ukraina on täysin Naton määräysvallassa ettei Venäjä hermostuisi suoraan USA:n valtiolle. Todellisuudessa länsi on mieltänyt, että käytetään tilaisuutta heikentää pysyvästi Venäjää sotilaallisesti ja taloudellisesti. Se on jatkosuunnitelma kunhan saataisiin Ukraina ensin voittamaan.

Ответить
@hartyewh1
@hartyewh1 - 10.08.2024 17:52

Markku puhuu niin paljon ilmiselvää faktapohjatonta paskaa, että hän varmasti saisi Twitteristä jonkun kunnia-aseman palkinnoksi.

Ответить
@mikaellindroos1594
@mikaellindroos1594 - 11.08.2024 20:32

Miten voi dosentti professor olla niin yksipuolinen. Lääkitys ei taida auttaa Markkua, ei jatkoon.

Ответить
@TuomasVilenius-mk7du
@TuomasVilenius-mk7du - 15.08.2024 16:11

Fiksu mies

Ответить
@tony6896
@tony6896 - 04.09.2024 16:17

En voi kannattaaTrumpia, koska hän ei ole hyväksynyt vaalitulosta, mutta en voi sietää Hamas-demareitakaan.

Ответить
@valtterlaaksonen6803
@valtterlaaksonen6803 - 11.09.2024 16:41

Tuomo tuttuun pihalla kuin käki, jatkuukohan valheiden levittely valtamediassa tämän löylytyksen jälkeenkin (?). Ruotsila tietää lähes ainoana Suomessa nämä asiat. Valitettavan moni on pihalla Tuomon tavoin.

Ответить
@timolustig412
@timolustig412 - 17.09.2024 22:37

Ruotsila puhuu aivan ristiin itsensä kanssa. Biden on epäsuosituin ikinä, mutta silti vaaleista tulee tasaväkinen. Kumpiko on totta?

Ответить
@timolustig412
@timolustig412 - 17.09.2024 22:45

Ruotsila ei ole tainnut kuulla, että Yhdysvaloissa on common law -järjestelmä.

Ответить
@Bern_-cu9mu
@Bern_-cu9mu - 25.09.2024 13:13

Olen tässä jo tovin miettinyt yhtä juttua. Jos väite pitää paikkaansa että Venäjän alkuperäinen suunnitelma oli hyökätä Ukrainaan vuonna 2027? Mutta se aikaistettiin 4 vuodella.Olisiko Puuttini laskelmoinut mahdollisesti sen että Trumppi palaisi Presidentiksi ja hänen vahtivuorollaan ei voi enään hyökätä?
Voi vain olla ihan pöhlö ajatus mutta tämmöinen kävi mielessä.

Ответить
@Bern_-cu9mu
@Bern_-cu9mu - 25.09.2024 13:44

Hhmm.olikos myös näin että Biden jo 70 luvulla varoitti postikortti äänistä...ja sen jälkeen muitakin poliitikkoja on niistä varoitellut.

Ответить
@isidad4150
@isidad4150 - 16.10.2024 22:14

Kun ne rekisteroitymättomät ihmiset päästetään maahan ,kysymys kuinka ne hankkivat elantonnsa ,ei ainakaan laillisesti .koska heillä ei ole minkään laista ropuskaa näyttää töitä kysyessään .Laittomuus kasvaa ,ja kansalaisten turvattomuus lisääntyy..

Ответить
@KissaKana-pn9nj
@KissaKana-pn9nj - 30.10.2024 04:39

J

Ответить